V září roku 2017 byla schválena novela zákona omezující výskyt billboardů v blízkosti pozemních komunikací. Vyhláškou bylo ustanoveno, že všechny poutače v blízkosti menší než 250 metrů od dálnice či jiné silnice první třídy musí být zničeny. Důvodem je, že při jízdě odpoutávají pozornost řidiče od řízení.
Je únor 2019, ale nelegální billboardy stále stojí na místě. Jedna z velikých společností zabývajících se marketingem a PR, JCDecaux, se zákonu podřídila a všechny nelegální poutače odstranila. Naopak společnost BigBoard, která v ČR vlastní více než 50 % reklamních ploch, se rozhodla jít jinou cestou. Všechny plochy nechala pokrýt českou vlajkou, která jakožto státní symbol není reklamou a nemůže být zákonem považována za nelegální. Zároveň firma tvrdila, že s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) má smlouvu o provozování uzavřenou až do konce roku 2018. Celkem šlo o 663 poutačů. V srpnu 2018 prohlásila, že do konce září budou všechny odstraněny, což se stalo. Další společností, kterou novela zasáhla, byla americká A.C.E. Media, kde šlo o sedm billboardů. Komplikací také bylo, že se v některých případech vyskytovaly na soukromých pozemcích.
94 nosičů menších firem odstranilo samo ŘSD. Ale významný počet poutačů méně významných mediálních hráčů stále zůstává na místě – k osmnáctému prosinci 2018 to bylo stále více než pět set. V některých případech byly dokonce vystavěny nové billboardy v nelegální zóně.
Ministerstvo dopravy pracuje s vizí západního modelu pozemních komunikací. Požaduje, aby byl odstraněn vizuální smog ze silnic. Naopak nabízí firmám zveřejnění jejich loga na státních cedulích, které budou řidiče přehledně informovat o službách v blízkosti. Na jedné ceduli si tak řidič bude moci přečíst, kolik metrů mu zbývá do nejbližší McDonald´s pobočky, na benzínku či na odpočívadlo. Česká republika se tak přiblíží vzoru Německa a Rakouska.