V práci trávíte minimálně osm hodin denně, pět dní v týdnu Nezřídka i více. Pro Čechy jsou přesčasové hodiny naprostou samozřejmostí a celkem nic se s tím nedá dělat.
Co by měl zaměstnavatel zajistit? Samozřejmě, aby se Vám dobře pracovalo:
To znamená zajistit přiměřenou finanční motivaci, případně také zaměstnanecké benefity v podobě stravného, sick days, dovolené navíc. Ale to samozřejmě není vše. Důležité je také zajistit kvalitní pracovní prostředí. Když už člověk v kanceláři tráví tolik času, měl by se tam dobře cítit. To znamená mělo by to v kanceláři vypadat tak nějak k světu. Nikdy byste neměli podceňovat interiér. Mimo jiné je to Vaše vizitka. Samozřejmostí by mělo být také kvalitní a prvotřídní vybavení. To znamená kvalitní stůl, ergonomickou klávesnici u počítače a především kvalitní kancelářské židle.
Na kvalitních kancelářských židlích byste jako zaměstnanec opravdu neměl šetřit. Uvědomte si, že nepohodlí se velmi rychle projeví také na produktivitě práce Vašich zaměstnanců. Výhodou je, že pořízení prvotřídních kancelářských židlí či kancelářských křesel rozhodně nemusí být příliš nákladné vzhledem k tomu, že toto zboží bývá velmi často v akcích a proto je můžete pořídit za cenově zvýhodněné ceny.
Pokud jste v pozici zaměstnance a Vaše kancelářské židle opravdu už dlouhodobě dosluhují, neostýchejte se a požádejte svého nadřízeného o nápravu. Vyberte si k tomu vhodnou chvíli, kdy bude nakloněný dialogu a řekněte mu na rovinu, že situace je nepřijatelná. Nebude od věci, když si vezmete na pomoc některé kolegy, aby věděl, že se nejedná o nějaký ten vrtoch.
Samostatnou kapitolu pak představují konferenční židle. Určitě pořádáte porady a určitě pořádáte pracovní schůzky se svými klienty. Je tedy žádoucí mít zasedací místnost vybavenou skutečně dokonale a rozhodně nic ani trochu nepodceňovat, byli byste sami proti sobě.